19. august 2019

UN Women i Gender Cetificate-aftagerpanel

Director for UN Women Nordic Office, Caroline Rusten er netop indtrådt i aftagerpanelet for Gender Certificate ordningen.

Aftagerpanelet består af 20 repræsentanter fra en række vigtige samfunds, forsknings-, erhvervs- og kulturinstitutioner. Med i panelet sidder blandt andre Maria Ventegodt Liisberg som er Ligebehandlingschef ved Institut for Menneskerettigheder, Thomas Alslev Christensen fra Novo Nordisk Fonden og Sekretariatschef i Movia, Camilla Struckmann samt flere kommuner. Koordinationen for Kønsforskning nedsætter løbende, sammen med den tværfaglige styregruppe, dette aftagerpanel med hensigt at sikre, at de studerendes kønsfaglige kompetencer er relevante for kommende arbejdsgivere. Aftagerpanelet bidrager således både med at skabe sammenhæng mellem uddannelsesinitiativet Gender Certificate og efterspørgslen på arbejdsmarkedet.

Se hele Gender Certificates aftagerpanel