28. februar 2022

8. marts-arrangementer 2022

Kvindernes Internationale Kampdag:

Koordinationen for Kønsforskning har samlet et udvalg af arrangementer til 8. marts 2021. Heldigvis er er der mange, der har taget initiativ til at lave nogle spændende offline/online-arrangementer. God kampdag!

8. marts med den akademiske fagbevægelse 2022

På Kvindernes Internationale kampdag gør den akademiske fagbevægelse status på #metoo og diskuterer, hvordan vi kommer videre.

Tid: 15.30 - 16.30
Sted: Online - facebook live

Fagbevægelsens 8. marts 2022

Fagbevægelsens Hovedorganisation markerer Kvindernes Internationale Kampdag den 8. marts 2022 ved et online-arrangement

Tid: 15.30 - 16.30
Sted: Online - facebook live

København

8. marts: Climate Research - Intersectional and feminist visions

On International Women’s Day - 8th of March, the Coordination for Gender Research invite scholars to focus on intersectional, feminist and gender research on climate changes.

Time: 09.00 - 11.30
Place: Online
Fee: Free with registration

Kampdag i hyldest til Tine Bryld

Vær med, når vi kickstarter 8. marts og hylder hele Danmarks stærke, sociale stemme, Tine Bryld.

Tid: 8.30 - 9.30
Sted:
Arbejdermuseet, Rømersgade 22, 1362 København K

Debat: Er vores samfund indrettet efter mænd?

På kvindernes internationale kampdag, har Nyt Europa valgt at sætte fokus på hvorledes vores samfund er indrettet og om vores kultur og syn på kvinder er gennemsyret af sexisme.

Tid: Tirsdag den 8. marts 2022 2022 kl. 8.30-10.00
Sted: Johan Borups Højskole, Frederiksholms Kanal 24, København K
Pris: Gratis ved tilmelding

Kvindernes internationale kampdag 2022: Åbning af det kønsopdelte arbejdsmarked

Det danske arbejdsmarked er stadig et af de mest kønsopdelte. Det er der mange negative konsekvenser ved: uligeløn, ringe medarbejdertrivsel, manglende fleksibilitet i arbejdsstyrken og basis for uhensigtsmæssige stereotypier.

Tid: 09.30 - 13.00
Sted: 3F, Kampmannsgade 4, 1790 København V.
Pris: gratis

Kvindeoprør - Demonstration #Kvindeoprør

Nu gør vi op med årtiers lavtløn og uligeløn, foragt og diskrimination af kvinder.

Tid: 15.30 - 18.00
Sted: Rådhuspladsen, 1550 København V

8. marts: Otte unge feminister taler for ligestilling

Bliv klogere på Kvindernes Kampdag i demokratihuset Demokrati Garage i Københavns Nordvestkvarter.
Den 8. marts inviterer Tænketanken Tora og Menneskerettighedsalliancen otte unge op på talerstolen.
Tid: 17.00 - 18.30
Sted: Demokrati Garage, Rentemestervej 57, København NV

8. marts 2022: Kvindekamp er klassekamp

Med Kvindernes Internationale Kampdag ser vi ud i en verden, der er præget af voksende ulighed.
En ulighed som rammer kvinderne hårdt i deres dårligt betalte arbejde.

Tid: 17.00 -19.00
Sted: Ved Stranden 18, 1061 København K

8. marts: Samtalesalon, fest & forandring

Amnesty inviterer til fejring af Kvindernes Kampdag! Kort før jul udgav Aarhus Universitet en ny rapport, som viser, at der stadig florerer mange skadelige myter og fordomme om både voldtægt og voldtægtsoverlevere.
Tid: kl. 17.00
Sted: Gammeltorv 8, 1457 København K

Vi er mere værd! 8. marts med DS, DSR, BUPL & Emma Holten

I anledning af Kvindernes Internationale Kampdag inviterer vi til foredrag med Emma Holten, 'Medlemmerne & Monopolet' og musikalsk satire fra Karina Willumsen.

Tid: 18.30 - 20.00
Sted: Fællessalen, Christiansborg

KVINFOS 8. MARTS-FEJRING 2022 I VEGA

Kom med i VEGA den 8. marts 2022, når KVINFO igen holder fest, fordi det er Kvindernes internationale kampdag!

Tid: 19.00 - 22.30
Sted: VEGA, Enghavevej 40, København V
Pris: 220 kr.

Sjælland

Kvindernes Internationale Kampdag

Køges Kvindenetværk trækker i festtøjet og inviterer til stor kvindefest.

Tid: 17.30 - 20.30
Sted:
Tapperiet, Søndre Badevej 1, 4600 Køge

Stærke kvinder i Næstved

Tag med til kvindernes festdag, når Næstved Museum, i anledning af Kvindernes Internationale Kampdag, sætter spot på stærke kvindeskikkelser i Næstved gennem tiden sammen med museumsformidler Trine Bie Olsen.

Tid: 14.30 - 15.30
Sted: Næstved Museum, Helligåndshuset, Ringstedgade 4, 4700 Næstved

Fyn

Kvindeoprør - Demonstration 8. marts på Flakhaven i Odense

Markante kvinder på tværs af fag og bevægelser har startet initiativet 8. marts - Kvindeoprør

Tid: 16.00 - 18.30
Sted: Flakhaven, Odense

8. Marts Kvindernes internationale kampdag

Fagbevægelsens Hovedorganisation og AOF Center Odense

Tid: 18.30 - 20.30
Sted: Farvergården, 5000 Odense C

VIGGA bygger BRO mellem generationerne i KVINDEKAMPEN

Helios Biograf og Kulturhus og Faaborg-Midtfyns Ungdomsråd inviterer til en festlig, inspirerende og tankevækkende fejring af Kvindernes Internationale Kampdag den 8. marts

Tid: 19.00 - 21.30
Sted: Helios Biograf og Kulturhus, Banegårdspladsen 7, Faaborg

Jylland

KVINDERNES INTERNATIONALE DAG I AARHUS

Det feministiske miljø i Aarhus har fået vokseværk. Derfor inviterer vi i år til 8. marts i hele byen. Kom og vær med, når vi igen samles til en dag fuld af læring, fællesskab, solidaritet og aktivisme.

Tid: 10.00 - 21.00
Sted: Aarhus

8. marts - Kvindernes internationale Kampdag

Ligelønsbevægelsen og FH Nordjylland arrangerer i samarbejde demonstration i anledning af Kvindernes Internationale kampdag.

Tid: 16.00
Sted: Nytorv, 9000 Aalborg

Kvindeoprør - demonstration Aarhus 8. marts

Tid: 16.30 - 17.45
Sted: Bispetorvet, Aarhus

Kvinde kend din natur

På kvindernes internationale kampdag inviterer Vesthimmerlands Museum og Stenaldercenter Ertebølle på en både smuk og interessant vandring, hvor turen går i heksene og de kloge koners fodspor.

Tid: 16.30 - 18.00
Sted: Stenaldercenter Ertebølle, Gl. Møllervej 8, 9640 Farsø

Kvindernes litterære kampdag

Kvinder rundt om kanon laver 3 nedslag i kvindepolitisk litteraturhistorie i forbindelse med Kvindernes Kampdag.

Tid: 18.30 - 20.00
Sted: Aarhus Hovedbibliotek, Hack Kampmanns Plads 2, Aarhus C