16. juni 2020

Survey: Hverdagsmobilitet under coronakrisen

s-tog tinngo

Hvilken betydning har Coronakrisens nedlukning af samfundet haft for danskernes hverdagsmobilitet? Transporterer vi os væsentlig anderledes end før? Og kunne vi forestille os at transportere os anderledes efter?

Den 11. marts lukkede den danske regering en stor del af landets skoler, arbejdspladser og fritidsaktiviteter for at forhindre coronavirus i at brede sig. Derudover blev offentlig transport pålagt en række restriktioner, som bl.a. betød reducerede afgange og færre pladser i den offentlige transport. Den danske befolkning blev opfordret til i højere grad at cykle eller gå. Nedlukningen betød altså, at mange danskere måtte gentænke deres transportmuligheder i hverdagen.

Vi vil gerne vide, hvor stor betydning disse tiltag har haft i danskernes hverdag. Vil du hjælpe os?

Deltag i undersøgelsen

Undersøgelsen tager 5-8 minutter at besvare. Alle svar behandles anonymt i henhold med Københavns Universitets retningslinjer for dataindsamling.

Undersøgelsen er udviklet af forskere på Københavns Universitet og er en del af det europæiske forskningsprojekt TInnGO.