4. december 2017

Kønsfaglig snak og videndeling til Gender Certificate-alumnearrangement

Den 20. november blev det første, af forhåbentlig mange, Gender Certificate-alumnearrangementer afholdt.

I løbet af eftermiddagen fortalte Hilda Rømer Christensen kort om opstarten af Gender Certificate - fra ide til idag. Beate Sløk-Andersen, der er Ph.d ved Saxo-institutet på HUM, fortalte om arbejdet med køn og kønsforskning og hvordan mange veje kan føre til en Ph.D. Deruover var Maria Ventegodt Liisberg fra Institut for Menneskerettigheder inviteret fra Gender Certificate-aftagerpanelet til at tale om, hvad der er brug for på arbejdsmarkedet, når det handler om køn. Inistutut for Menneskerettigheder, er selvfølgelig et sted, hvor det er muligt at beskæftige sig med køn, men med en lille video om ligestilling og snerydning, foreslog Maria Ventegodt Liisberg at tænke kreativt, når det kommer til arbejdsmarkedet. Køn er vigtigt alle steder!

Efter oplæggene var der en løs og faglig snak rundt om vin og snacks. Vi glæder os allerede til næste Gender Certificate-alumnearrangement!